W dniach 2 – 6 czerwca 2025 roku na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW odbędzie się 12. międzynarodowa szkoła letnia dla doktorantów, zajmujących się badawczo poradnictwem zawodowym COST-ECADOC.
Jest to jedyna w Europie taka szkoła, ma więc ona duże znaczenie dla europejskiego poradnictwa zawodowego w każdym sektorze.
W tym roku udział w szkole ECADOC weźmie blisko 50 doktorantów i badaczy poradnictwa. Nasz region reprezentować będą dr Anna Bilon-Piórko (UDDSW), jako organizatorka i wykładowczyni, prof. Piotr Mikiewicz (UDDSW), który przedstawi działania podejmowane na rzecz poradnictwa zawodowego w regionie oraz Barbara Górka, która zapozna uczestników szkoły letniej z działaniami Fundacji Imago.
W ramach szkoły letniej zaprojektowaliśmy też możliwość uczestnictwa w wykładzie gościa specjalnego, starszego analityka polityki edukacyjnej w OECD, dra Anthony’ego Manna, na który bardzo serdecznie wszystkich zapraszamy.
Prelegent: dr Anthony Mann, OECD
Wykład: Quantitative and conceptual approaches to understanding effective career guidance in times of crisis
Data: 4 czerwca 2025 godz. 9.00 – 11.00
Miejsce: Uniwersytet Dolnośląski DSW, Aula im. R. Kwaśnicy
Dr Anthony Mann wygłosi wykład w języku angielskim, dotyczący efektywności poradnictwa zawodowego i znaczenia, jakie ma ono dla uczniów i ich karier. Będzie to wykład wygłoszony z perspektywy porównawczej, ukazującej znaczenie krajowych rozwiązań w zakresie poradnictwa zawodowego. Streszczenie wykładu i sylwetka prelegenta znajdują się poniżej.
Chętne osoby prosimy o rejestrację na wydarzenie, której można dokonać tutaj:
Spotkanie nie jest tłumaczone na język polski.
Dr Anthony Mann is a Senior Policy Advisor for Vocational Education and Adult Learning, and a head of the team for Vocational Education and Training and Adult Learning at the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) in Paris
Quantitative and conceptual approaches to understanding effective career guidance in times of crisis (Anthony Mann)
This keynote presentation presents insights from work led by Anthony Mann over the last fifteen years working in the UK ministry of education, at the Education and Employers charity and as Senior Policy Analyst at the Organisation for Economic Cooperation and Development. Based in quantitative analysis, the paper shares results from analyses of longitudinal data in multiple countries which seek to understand the impacts of teenage career development on adult employment outcomes. Finding considerable evidence of better outcomes, the paper asks how results can best be conceptualized. It then draws on PISA 2022 data to provide further evidence of how participation in career development activities has positive impacts on student career thinking and illustrate the extend of variation in career development within and between countries, raising important questions concerning the effectiveness of national provision and inequity in outcomes for youth.



